日本画

日本画
5月から絵を習い始めました。
今まで独学でやってきてしまったので、一度はきちんと習いたかったのです。
あとは、元来ナマケモノのワタクシ。毎日描かねばと思いつつ、なかなか出来ないので、習うとなると一所懸命になるかな??ということもあり・・。

一所懸命になりました。(笑)
でも、それは楽しいから。
先生は、水彩画や鉛筆画など何でも教えて下さるのですが、私は日本画に挑戦してみたかったので、筆描き、顔彩などでの彩色を教えて頂いています。

この牡丹は模写ですが、元々墨書きだけだったものに、勝手に色を付けてしまいました。
あれもこれも色々試してみたい気持ちですが、まずは物をじっくり見て描く事を続けていきたいです。

今年は、手術を受けた事もあり、少しゆったり落ち着いていこうと思っています。
彫金も色々挑戦したい事が沢山ありますが、今は冬の個展と、来年の展示や公募展に向けてじっくり丁寧に制作も進めていきたいです。
もちろん日々のご注文も承っておりますので、お気軽にお問い合わせ下さい。元気に復活しております♬

———-

I’ve started learning painting from this May. I learned it on my own until then. I was hoping to learn it from a teacher one day. It’s very very interesting for me. I want to continue to draw with fun.

I had the surgery this March. There are many things related with metalworking and painting which I want to challenge in the future. But I will take it easy little bit this year. I’m preparating for my solo show at this winter and some shows next year.

Of course I accept your personal orders. Please don’t hesitate to contact me. I’m doing well ♬